صورى

الأربعاء، 24 نوفمبر 2010

عمرك فى يوم

نبضات بل همسات بل آآآهاااات من القلب
وإن شاء الله ماتكونش مجرد كلام
بل من الوجدان إلى الوجدان
((عمرك فى يوم حاولت انك تسعد الناس اللى معاك
حتى ولو على حساب سعدتك واللا انت انانى مش بتحب الا نفسك
طيب عمرك فى يوم قعدت مع نفسك بهدوء
واعترفت قدام نفسك على الأقل بإنك أخطات فى حق
 ناس كتيرمن غير ماتعتزر ليهم
طيب عمرك فى يوم  حبَات  بجد
واللا حبك مجرد مصلحه هاتقضيها مع واحده
أو مجرد عاطفه شدَتك لواحده وبعد شويه تنتهى
أو مجرد وقت بتقضيه مع واحده (تسالى يعنى )
أو مجرد تجربه مع واحده وتشوف تنفع واللا ماتنفعش
ياترى يبقى ده حب
ياترى يبقى انت عرفت يعنى ايه حب اصلا
طيب لو انت واحد من النماذج اللى فاتت
ياترى ده يبقى صح
الحب الحقيقى مش مجرد كلام مش مجرد إعجاب
الحب الحقيقى تضحيه وإخلاص وتقدير وإحترام
طيب عمرك فى يوم عشت فى هم وحزن وغم
وبتوهم الكل انك سعيد وانت من جواك تعيس
طيب عمرك فى يوم ضحَيت عشان اللى بتحبهم 
رغم انهم مايستحقوش
طيب عمرك فى يوم وقفت قدام المرايه وقلت نفسك
ياترى انا مين ياترى انا صح 
 ياترى انا فاهم ولا انا فى غيبوبه 
عمرك فى يوم بكيت بكيت كتير كتير
من كثرة المشاكل اللى انت واجهتها
من كثرة التضحيات اللى انت قدمتها على الفاضى
من كثرة سوء فهم الناس اللى معاك ليك(سوء ظن)
طيب عمرك فى يوم حاولت تعمل عمل خير
ماحدش يعرفه غير ربنا واللا انت بتحب الظهور
عمرك فى يوم حاولت تعوض أهلك
 عن كل غلطه غلطَها فى حقهم
عن كل دمعه نزلت من عيونهم بسببك
عن المعانه اللى عانوها معاك وانت صغير
واخيــــــــــــــــــــــراً
عمرك فى يوم وقفت تصلى لربنا
ونعترف ليه بخطأك وتقوله سامحنى
أنا عصيتك وانت سترتنى
انا عصيتك وانت أمهلتنى
أنا فرحت الشيطان وزعلتك
أنا زعلت رسولى حبيبى منى وفرحت اعدائك
ياترى ممكن تقبلنى يارب
ياترى ممكن تسامحنى يارب
ياترى ممكن تغفرلى يارب
أنا عارف يارب انك هاتقبلنى
(ومن يعمل سوءاً أو يظلم نفسه ثم يستغفر الله يجد الله غفوراً رحيماً)
أخيراً أقول
 عمرك فى يوم حسَت انك عايش عمرك صححححححححححح
ماتنسوش ده مش مجرد كلام
                       ده من الوجدان الى الوجدان

ليست هناك تعليقات: