صورى

الجمعة، 19 نوفمبر 2010

ياخراااشى الحقونى كانوا هايسرقونى

تتصوروا انى اتعرضت للسرقه 3 مرات
فى الفتره الاخيره
وطبعا كلها محاولات لسرقة موبايلى
حبيبـــــــــــــــــــــى
أول مره ........
كنت انا وبابا وماما ومودى
ولسَه هاركب العربيه
وبعدين حصل ايه ياترى
انا كنت لابس هدوم واسعه
يعنى سهل اتسرق قوى
مش كده ولا ايه
المهم كنت عامل حسابى اطمن على الموبايل
كل شويه
أول العربيه ماوصلت
دخلت انا الاول العربيه
ولسَه بشوف الموبايل
مالقتهوش فى جيبى
قلت ل بابا
يا بابا
يا بابا
موبايلى وقع
بابا بيبص يشوف الموبايل فين
وكانت المفأجاه الكوميديه
تصوروا معاى الوضع ده!!!
انا واقف على باب العربيه
وبعدين الحرامى
وبعدين بابا
يعنى الحرامى بينى وبين بابا
هههههههههههههه
المهم اول ماالحرامى سمعنى 
ادانى الموبايل على طول
على أساس انه لقاه على الارض
طبعا اللى أكد لينا إنه حرامى
انه مشى بسرعه وماركبش اصلا
واحنا خدنا الموبايل 
لانه مالحقش يقفله
كل اللى اقدر أقوله
(فالله خير حافظاًوهو أرحم الراحمين)
تانى مره.........
كنت لابس شنطه صغيره على جنبى
ولسَه باركب
وكانت زحمه رهيبه
فاكتشفت حاجه غريبه قوى
ان اللى ركب قدامى
ماسك فى الباب بإيده
ومنعنى من الدخول
انا طبعا ماكنتش واخد بالى
انى بتسرق
ليــــــــه
الشخص اللى قدامى شيك جداً
مش شكله حرامى يعنى
المهم انا استغربت انه ركب قبلى 
وفى نفس الوقت مادخلش ومنعنى من الدخول
كمـــــان
اتارى الحرامى بيعمل ايه
منعنى انى أدخل بإيده 
عشان فى نفس اللحظه 
يسرقنى بإيده التانيه
لانى لو قعدت على الكرسى 
مش هايقدر يسرقنى
الصراحه تتقال 
إيداه خفيفه جدا
المهم ربنا أنقذنى
لما لقيته منعنى من الدخول
ببص عليه
لقيت ايده فى شنطتى
روحت ماسك إيده وهى فى شنطتى
وطبعا قعدت أقول
حرامى حرامى
راح ماشى بسرعه
واكتشفنا انهم مجموعه مع بعض
وسرقوا أكتر من واحد
بلغنا عنهم الشرطه
كل اللى اقدر أقوله
(فالله خير حافظاًوهو أرحم الراحمين)
تالت مره...............
وأخطر مره
تقدروا تقولوا عليها نصب
كنت ماشى فى الشارع 
وواحد راكب عربيه محترمه
جه جنبى وقالى لو سمحت
ممكن الموبايل أعمل مكالمه
عشان رصيدى خلص
وانا بحسن نيه
وافقت على طول
بس كنت عامل حسابى
أمسك فى العربيه
لأنه راكب وانا لاء
المهم انه
بمجرد ماخد الموبايل
وهمنى انه
هايركن على جنب
وراح ماشى بسرعه
افتكر انه
هايجرى منى
مايعرفش انى (ميتو موون)
الحرامى بيجرى بالعربيه
وبيبص لقانى ماسك فى العربيه وبجرى معاه
وطبعا انا سرعتى
بتزيد خصب عنى
لانى ماسك فى العربيه
الحرامى كان مذهول
وبدء الخوف يظهر عليه
لانه كمان ماشى على طريق مخالف
لما الحرامى
لقى الوضع مش فى صالحه
وانى ممكن اتعور واجيبله مصيبه
هو فى غنى عنها
قالى خـــــــــــــــــلاص
خد موبايلك
وراح سايب الموبايل ليَه على طول
وانا سبت العربيه
ووقعت طبعاً
والحمد لله ربنا ستر
كدمات بسيطه
وخفَات منها
كل اللى أقدر أقوله
(فالله خير حافظاًوهو أرحم الراحمين)

هناك تعليق واحد:

محمد حسنى يقول...

اكيد واحده من مواضيع السرقه دى كانت عند باب الجامعه صح